3 natten med hjärnspöken
tänker inte ens inleda denna text/post med ett "hej". det känns inte relevant. men det tyckte tydligen mina hjärnspöken. tredje natten dom hälsar på mig. jag börjar bli så sjukt trött av denna eviga jävla ångest. alla jävla självdestruktiva tankar, dom eviga jävla kommentarerna om att jag aldrig duger, aldrig gör något tillräckligt bra, att jag aldrig riktigt räcker till för alla som behöver mig. jag försöker va så jävla stark för alla andra, men.. ibland vill jag få bryta ihop. jag vill få falla i tusen bitar och se någon som plockar upp mig. jag vill falla ned i någons farm, bara få tömma ut alla mina känslor. det vore så jäkla skönt att bara få falla, falla för en stund. och sen, resa sig upp med förhoppningsvis lite ny styrka. ångesten har gått till överdrift, nu för tiden lurar jag andra att jag mår bra, så jag lurar mig själv att jag mår bra.. fram tills nätterna, när nattspökena kommer fram och slår mig på näsan och typ säger "nähäru, du mår inte alls sådär bra". folk som inte upplevt grov, sjuklig ångest kan och kommer aldrig att kunna relatera. folk kan va falska och säga "åh men alltså jag vet hur ångest känns". men medans ni sitter och snackar om "ångest" över vad som hände på festen igår, eller "ångesten" över hur fulla ni var så sätter ni fel prägel på ångest. ångest är en sjukdom, ingenting man får av att man va lite full etc. (och förstå mig rätt). jag är så trött och psykiskt utmattad av denna eviga jääävla ångest, jag är så trött..

min högsta önskan just nu är att få va ångestfri en hel dag, eller en hel natt. en dag, är det för mycket begärt? kommer jag någonsin bli frisk ur ångesten? kommer det någonsin bli bättre? vad krävs? vad kan jag göra annorlunda? så förbannat många frågor i denna eviga jävla sjukdom.. så många frågor med oklara svar..

Alice

Världens vackraste Sofi!
Du är min allra största förebild och kommer alltid att vara. Du är så sjukt stark och jag ser upp till dig något så enormt mycket!
Sluta ALDIRG hålla på med det du gör och va alltid dig själv!
Du är bäst!
Sofi Pettersson Grundesjö, min idol.
Älskar dig <3

nathalie

Underbara Sofi <3 Du förtjänar det bästa , har oxå ångest men det går att vinna . En liten bit i taget älskling <3

Hanna

Du kanske inte känner dig stark jämt och de måste man verkligen inte! Men jag lovar att du är nåt så sjukt stark!
Den starkaste personen jag vet❤
O du ska veta att jag finns här om det är något jag kan hjälpa dig med, bara att skriva till mig vet du❤

Emelie

Hej. Jag vet exakt vad du går igenom går igenom det själv och har gjort nu i två års tid. Jag har tappat livs glädjen och nästan lyckas ta livet av mej . Jag har ångest attacker på nätterna kan ligga vaken och bara vilj skricka men i stället gråter jag och försöker andas . Finns om du vill prata min mejl står ju ❤️

evelina

tänker på dig, vet hur det är att ha ångest och vara deprimerad! Har själv varit med om det, inte alls roligt. Man vill bara dö, bort från världen. När man är i det tillståndet så tycker man att man är helt värdelös och att man bara gör fel. Jag mådde dåligt i mer än 1 år.

många, varma kramar till dig sessie <3

Emilia

Styrkekram!

line

Fina, fina sofi! Äter du några mediciner mot det eller pratat mednån psykolog eller så? Du behöver det, jag lovar.. jag har gjort en massa olika, bara man kommer till rätt folk så får mab hjälp! Jag lovar! Så som du mår önskar jag inte ens att min värsta fiende skulle må, det är fruktansvärt.. skriv till mig på fb eller nått, jag hjälper dig sötnos! Du förtjänar också och må bra, glöm aldrig det! Kram på dig <3

Andrea

Du klarar det Sofi, Ge det lite tid bara.
Medans ska du bara unna dig gott, det är du värd.
Önskar jag kunde hjälpa dig, men kan inte göra mer än att uppmuntra dig tyvärr.
<3

Nadia

Uppsök psykolog eller träffa en terapeut Sofi. Följt din blogg länge och jag har lidit länge utav liknande ångest du har, jag känner igen mig sjukt väl i dina texter.
Detta kommer inte gå över om du inte möter någon professionell som vet vad allt kan bero på och vet hur du ska ta itu med dina känslor!
När det blir för mycket, som det blir utav år av depression och ångestattacker så förlorar man sig själv. Man vet inte hur man ska ta sig till, right? Man har försökt att testa allt? Hur ska man då kunna komma över detta på egen hand?

Du är stark och klarar det här! Träffa någon som kan hjälpa dig, då kommer du ur det!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress